Okres wyrzucania krwi faza skurczu izotonicznego

Okres wyrzucania krwi faza skurczu izotonicznego L- trwający 0,33 sek. – od chwili tuż przed otwarciem zastawek półksiężycowych do chwili ich zamknięcia skurcz izotoniczny jest to skurcz mięśnia, który przy pozornie nie zmieniającym się napięciu zmienia swoją długość. 3. Okres zmniejszania się napięcia – trwający 0,06 sekund od chwili zamknięcia zastawek półksiężycowych do chwili otwarcia zastawek przedsionkowo-komorowych. 4. Okres napływu krwi do komór – trwający 0,51 sek. od chwili otwarcia zastawek przedsionkowo-komorowych do chwili ich zamknięcia. Poszczególnym okresom pojedynczego cyklu czynności komór towarzyszą zmiany w ciśnieniu wewnątrzkomorowym. Jeżeli w ten sposób wyjaśniamy sobie rolę zastawek sercowych, to zrozumiemy ciężkie następstwa wad zastawkowych dla krążenia spowodowane chorobami serca. WADY ORGANICZNE Wady zastawkowe serca powstają wtedy, kiedy zastawki ulegają zmianom anatomicznym, najczęściej z powodu ich zapalenia. Przyczyną zapaleń zastawek mogą być rozmaite zakażenia. Chorobotwórcze drobnoustroje po przedostaniu się do ustroju przez skórę, migdałki lub inne wrota zakażenia mogą wywołać zapalenie wsierdzia, przede wszystkim zaś zastawek serca. Częściej jednak sprawa zapalna zastawek jest pochodzenia alergicznego, jak to widzimy np. w chorobie reumatycznej. [podobne: co ile oddawanie krwi, stomatologia warszawa wola, przetoka odbytu objawy ]

Powiązane tematy z artykułem: co ile oddawanie krwi przetoka odbytu objawy stomatologia warszawa wola