Akumulacja jądrowego p53 i progresja nowotworu w raku pęcherza moczowego ad 7

Chociaż głębokość inwazji jest jednoznacznie związana z postępem choroby u pacjentów z rakiem pęcherza, może to odzwierciedlać odsetek guzów na każdym etapie, które mają zmiany p53. Badanie to może wpływać na dobór pacjentów do leczenia uzupełniającego raka pęcherza moczowego, który obecnie zależy od głębokości inwazji nowotworu i wykrywania regionalnych przerzutów do węzłów chłonnych. Wyniki dwóch ostatnich badań są zachęcające, 11,12, ale rola chemioterapii adiuwantowej po cystektomii, szczególnie u pacjentów z chorobą ograniczoną do pęcherza, pozostaje nierozwiązana. Pacjenci z nowotworami ujemnymi na p53 ograniczonymi do pęcherza mają niski wskaźnik progresji choroby (nawet przy głębokiej inwazji mięśni) i mogą nie wymagać leczenia adiuwantowego po radykalnej cystektomii. W przeciwieństwie do tego pacjenci z nowotworem p53-dodatnim ograniczonym do pęcherza (w tym z tylko powierzchownie inwazyjnymi nowotworami) mają złe rokowanie. Mogą korzystać z leczenia adjuwantowego. To badanie i badanie Sarkisa i wsp.13 są również istotne dla kontrowersyjnego problemu chirurgicznego leczenia pozornie inwazyjnego raka pęcherza. Pacjenci z powierzchownie inwazyjnymi nowotworami p53-dodatnimi mają wysokie tempo progresji choroby i mogą w związku z tym korzystać z wczesnej radykalnej cystektomii. Co więcej, nasze badanie wskazuje, że pacjenci z nowotworami p53-dodatnimi są narażeni na wysokie ryzyko progresji pomimo radykalnej cystektomii i mogą w związku z tym korzystać z leczenia adjuwantowego. Zatem, immunohistochemiczne wykrywanie p53 może identyfikować pacjentów z rakiem zamkniętym w pęcherzu, którzy mogliby skorzystać z radykalnej operacji i terapii adiuwantowej. Ponadto, brak wykrywalnego p53 może być wskazaniem do leczenia zachowawczego, nawet w przypadku choroby miejscowo zaawansowanej.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Wspierane po części przez dotacje (R35 CA49758 i P30 CA14089) od National Cancer Institute, przez Amerykańską Fundację na rzecz Chorób Nerek i National Kidney Foundation Fellowship, oraz przez Firestein-Gertz Cancer Research Fund.
Jesteśmy wdzięczni dr. Gary Lieskovsky i Stuart Boyd za dostarczenie niektórych pacjentów uwzględnionych w tym badaniu oraz do dr. Ron Natale i Clive Taylor za krytyczną recenzję tej pracy.
Author Affiliations
Z Departamentów Urologii (D. Esrig, D. Elmajian, JAF, JPS, DGS, PAJ), Preventive Medicine (SG, S.-CC) i Patologii (PWN, RJC), University of Southern California School of Medicine i Kenneth Norris Jr. Comprehensive Cancer Center, Los Angeles.
Zwróć się z prośbą o przedruk do Dr. Cote a z Wydziału Patologii Szkoły Medycznej Uniwersytetu Południowej Kalifornii, Kenneth Norris Jr. Cancer Center, 1441 Eastlake Ave., Los Angeles, CA 90033.
[hasła pokrewne: traumon żel opinie, viola piekut instagram, jarmuła music ]