Terapia poznawczo-behawioralna, sertralina lub połączenie w dziecięcym niepokoju

Zaburzenia lękowe są powszechnymi zaburzeniami psychicznymi dotykającymi dzieci i młodzież. Chociaż kognitywna terapia behawioralna i selektywne inhibitory wychwytu zwrotnego serotoniny wykazały skuteczność w leczeniu tych zaburzeń, niewiele wiadomo na temat ich względnej lub łącznej skuteczności. Metody
W tym randomizowanym, kontrolowanym badaniu, przypisaliśmy 488 dzieci w wieku od 7 do 17 lat, u których rozpoznano pierwotne rozpoznanie zaburzenia lęku separacyjnego, uogólnionego zaburzenia lękowego lub fobii społecznej w celu uzyskania 14 sesji poznawczo-behawioralnej terapii, sertraliny (w dawce do 200 mg na dzień), połączenie sertraliny i poznawczej terapii behawioralnej lub leku placebo przez 12 tygodni w stosunku 2: 2: 2: 1. Podaliśmy kategoryczne i wymiarowe oceny nasilenia lęku i upośledzenia na poziomie wyjściowym oraz w 4, 8 i 12 tygodniu.
Wyniki
Odsetki dzieci, które zostały ocenione jako bardzo dużo lub znacznie poprawione w skali Globalnego Implitudy Poprawienia Impresji Klinika, wynosiły 80,7% dla terapii skojarzonej (P <0,001), 59,7% dla terapii behawioralnej poznawczej (P <0,001) i 54,9% dla sertraliny (P <0,001); wszystkie terapie były lepsze od placebo (23,7%). Terapia skojarzona była lepsza od obu monoterapii (P <0,001). Wyniki na skali oceny lęku u dzieci wykazały podobną wielkość i wzór odpowiedzi; terapia skojarzona miała większą odpowiedź niż terapia poznawczo-behawioralna, która była odpowiednikiem sertraliny, a wszystkie terapie były lepsze od placebo. Zdarzenia niepożądane, w tym myśli samobójcze i myśli samobójcze, nie występowały częściej w grupie sertraliny niż w grupie placebo. Żadne dziecko nie próbowało popełnić samobójstwa. Mniej było bezsenności, zmęczenia, uspokojenia i niepokoju związanych z terapią behawioralną niż z sertraliną.
Wnioski
Zarówno kognitywna terapia behawioralna, jak i sertralina zmniejszają nasilenie lęku u dzieci z zaburzeniami lękowymi; połączenie tych dwóch terapii miało wyższy wskaźnik odpowiedzi. (Numer ClinicalTrials.gov, NCT00052078.)
Wprowadzenie
Zaburzenia lękowe są powszechne u dzieci i powodują znaczne upośledzenie w szkole, w związkach rodzinnych oraz w funkcjonowaniu społecznym.1,2 Takie zaburzenia również przewidują zaburzenia lękowe u dorosłych i duże depresje.3-6 Pomimo wysokiego rozpowszechnienia (10 do 20% 3, 7,8) i znacznej zachorowalności, zaburzenia lękowe w dzieciństwie pozostają nierozpoznane i nieleczone.19 Poprawa wyników dzieci z zaburzeniami lękowymi miałaby istotne znaczenie dla zdrowia publicznego.
W badaniach klinicznych, rozdzielenie i uogólnione zaburzenia lękowe i fobia społeczna są często grupowane ze względu na wysoki stopień nakładania się objawów i odróżnienie od innych zaburzeń lękowych (np. Zaburzeń obsesyjno-kompulsywnych). Skuteczne leczenie tych zaburzeń obejmuje poznawczą terapię behawioralną10,11 i stosowanie selektywnych inhibitorów wychwytu zwrotnego serotoniny (SSRI) .12,13 Jednak randomizowane, kontrolowane badania porównujące kognitywną terapię behawioralną, zastosowanie SSRI lub połączenie obu terapii z brakiem kontroli. Ocena leczenia skojarzonego jest szczególnie ważna, ponieważ około 40-50% dzieci z tymi zaburzeniami nie ma odpowiedzi na krótkotrwałe leczenie monoterapią.14,15
Nasze badanie, nazwane Multimodalnym Studium dla Dzieci i Młodzieży, zostało zaprojektowane w celu wyeliminowania obecnych luk w literaturze dotyczącej leczenia poprzez ocenę względnej skuteczności poznawczej terapii behawioralnej, sertraliny, połączenia dwóch terapii i leku z placebo.
[hasła pokrewne: stomatolog olsztyn, implanty zębów, implanty stomatologiczne warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: implanty stomatologiczne warszawa implanty zębów stomatolog olsztyn