Zwężenie zastawki aorty

W artykule na temat intensywnego obniżania stężenia lipidów Rosseb. i in. (Wydanie 25 września) informują, że terapia simwastatyną i ezetymibem nie zmniejszyła choroby zastawki aortalnej i zwapnień u pacjentów z łagodnym do umiarkowanego bezobjawowym zwężeniem zastawki aortalnej. W towarzyszącym artykule redakcyjnym Otto2 dokładnie stwierdza, że zwapniałe zwężenie zastawki aortalnej nie jest miażdżycą . Jednak nie wykorzystuje tej okazji do dalszego rozwinięcia konkluzji. Rzeczywiście, w wielu modelach mysich, wapnienie naczyniowe rozwija się w nieobecności jawnej miażdżycy.3 Ponadto, osteoprotegeryna ma hamować zwapnienie naczyń bez wpływu na miażdżycę, 3 i terapia z morfogenetycznym białkiem 7 kości (BMP-7) wykazała również Podobne wyniki.4 W związku z tym może być to właściwy czas, aby przyjrzeć się bliżej zaworowi zastawki aortalnej w innych modelach i stanach, w tym w przewlekłej chorobie nerek, w których zwiększa się częstość zwapnień5, a komórkowa podstawa zwapnienia została wyjaśniona.
Michael Pazianas, MD
Oxford University Institute of Musculoskeletal Sciences, Oxford OX3 7LD, Wielka Brytania
Michał. ox.ac.uk
5 Referencje1. Rossebo AB, Pedersen TR, Boman K i in. Intensywne obniżenie poziomu lipidów za pomocą symwastatyny i ezetymibu w zwężeniu zastawki aortalnej. N Engl J Med 2008; 359: 1343-1356
Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline
2. Otto CM. Zwężenie zastawki aortalnej – czas przyjrzeć się bliżej zastawce. N Engl J Med 2008; 359: 1395-1398
Full Text Web of Science Medline
3. Hsu JJ, Tintut Y, Demer LL. Mysie modele zwapnienia miażdżycowego. Curr Drug Targets 2008, 9: 224-228
Crossref Web of Science Medline
4. Davies MR, Lund RJ, Mathew S, Hruska KA. Osteodystrofia o niskiej rotacji i zwapnienie naczyń są podatne na anabolizm szkieletowy w zwierzęcym modelu przewlekłej choroby nerek i zespołu metabolicznego. J Am Soc Nephrol 2005; 16: 917-928
Crossref Web of Science Medline
5. Maher ER, Pazianas M, Curtis JR. Zwężenie aorty wapniowej: powikłanie przewlekłej mocznicy. Nephron 1987; 47: 119-122
Crossref Medline
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają: W naszym badaniu stwierdziliśmy, że kliniczne punkty końcowe i echokardiograficzne pomiary hemodynamiczne progresji zwężenia aorty nie są zależne od skojarzonej terapii obniżającej poziom lipidów. Dla celów klinicznych nasze odkrycie zdecydowało o obniżeniu stężenia lipidów u pacjentów z łagodnym lub umiarkowanym zwężeniem zastawki aortalnej. Wpływ na stopień zwapnienia zastawki jest przedmiotem ciągłego podstepu. Zgadzamy się z Pazianas, że przyszłe badania powinny koncentrować się na podstawowej patofizjologii komórkowej. Ponieważ niewydolność nerek była kryterium wykluczającym w naszym badaniu, nie byliśmy w stanie zbadać jej wpływu na progresję choroby zastawkowej. Oprócz mechanizmów wymienionych przez Pazianas, czynniki, które aktywują i regulują komórki śródmiąższowe zastawki mitotycznej alfa-mięśni gładkich mięśni (miofibroblasty), które również indukują biomineralizację, są silnymi kandydatami.1 Inne mechanizmy obejmują możliwą regulację w górę osteogenną geny i liczne procesy regulacyjne, prawdopodobnie przypominające procesy naczyniowe.2 Rola produktu z fosforanem wapnia, wapnienie pęcherzyków macierzowych, fetuina-A, 3 osteoprotegeryna-oś RANKL-RANK, 4 BMP-7 i układ renina-angiotensyna5 być wyjaśnione w tkance zastawkowej i w zastawkach aortalnych człowieka in vivo.
Anne B Rosseb., MD
Szpital uniwersytecki Aker, N-0514 Oslo, Norwegia
netto
Terje R. Pedersen, MD, Ph.D.
Szpital Uniwersytecki Ullev.l, N-0407 Oslo, Norwegia
Y. Antero Kesäniemi, MD, Ph.D.
University of Oulu, SF-90029 Oulu, Finlandia
5 Referencje1. Akat K, Borggrefe M, Kaden JJ. Zwapnienie zastawki aortalnej – podstawowa nauka do praktyki klinicznej. Serce 2008 16 lipca (Epub przed wydrukiem).

2. Giachelli CM. Mechanizmy zwapnienia naczyń krwionośnych. J Am Soc Nephrol 2004; 15: 2959-2964
Crossref Web of Science Medline
3. Ix JH, Chertow GM, Shlipak MG, Brandenburg VM, Ketteler M, Whooley MA. Związek fetuiny-A z zwapnieniem pierścienia mitralnego i zwężeniem zastawki aortalnej u osób z chorobą niedokrwienną serca: dane z badania Heart and Soul. Circulation 2007; 115: 2533-2539
Crossref Web of Science Medline
4. Bennett BJ, Scatena M, Kirk EA, i in. Inaktywacja osteoprotegeryny przyspiesza postęp zaawansowanej zmiany miażdżycowej i zwapnienia u starszych myszy ApoE – / -. Arterioscler Thromb Vasc Biol 2006; 26: 2117-2124
Crossref Web of Science Medline
5. Helske S, Lindstedt KA, Laine M, i in. Indukcja lokalnych systemów wytwarzania angiotensyny II w zwężonych zastawkach aortalnych. J Am Coll Cardiol 2004; 44: 1859-1866
Odpowiedź
Odpowiedzi redaktorów: Jak zauważa Pazianas, ostatnie badania podkreślają różnice pomiędzy zwapnieniami w zwężeniu aortalnym a miażdżycą. W przeciwieństwie do miażdżycy tętnic, zwiększony stres oksydacyjny w zwężonych zastawkach aortalnych wiąże się ze zwiększonym poziomem nadtlenku i nadtlenku wodoru, prawdopodobnie za pośrednictwem wydzielania aktywności syntazy tlenku azotu1. Związek między zwiększonym stresem oksydacyjnym a zwapnieniem płatków sugeruje możliwą zależność przyczynową, być może nasiloną przez czynniki genetyczne i kliniczne.2 Zmniejszona aktywność normalnych inhibitorów tkankowych wydaje się być czynnikiem zarówno w patologicznej angiogenezie, jak iw dystroficznym zwapnieniu płatków zastawki.3 Na przykład wykazano zmniejszoną ekspresję chondromoduliny I, czynnika antyangiogennego w wieku myszy z zastoinową chorobą zastawkową.4 Ponadto, badania ludzkich zastawek z zakresem choroby od normalnego do ciężkiego zwężenia wykazały progresywny wzrost ekspresji genu osteopontyny, osteoprotegeryny i sialoproteiny kości II, wraz ze zmniejszoną ekspresją innych nie-kolagenowych białek macierzy. Złożoność tego aktywnego procesu chorobowego jest wyzwaniem dla badaczy, ale także sugeruje, że istnieje wiele potencjalnych celów interwencji, aby zapobiec postępowi choroby.
Catherine M. Otto, MD
University of Washington, Seattle, WA 98195-6422
washington.edu
4 Referencje1. Miller JD, Chu Y, Brooks RM, Richenbacher WE, Pena-Silva R, Heistad DD. Dysregulacja mechanizmów antyoksydacyjnych przyczynia się do zwiększenia stresu oksydacyjnego w zwężeniu zastawki aortalnej wapniowej u ludzi. J Am Coll Cardiol 2008; 52: 843-850